Na co zwrócić uwagę przy współpracy z ” Biurem Rachunkowym ” ?
W związku z licznymi uchybieniami wykonywanymi przez „ Biura Rachunkowe „ poniżej podajemy kilka podstawowych zasad, które pomogą ochronić klienta przed ewentualnymi sankcjami ze strony Urzędów.
1. Umowa na obsługę rachunkową zawsze musi być w formie pisemnej (brak umowy powoduje, że podatnik/klient biura rachunkowego sam odpowiada za wyliczenia podatkowe, terminowe złożenie wszystkich deklaracji itp.).
2. Zawsze żądać przesłania deklaracji składanych do Urzędu Skarbowego (jeśli nie ma czasu na przejrzenie dokumentów które zostały sporządzone przez biuro rachunkowe najlepiej zapisać załączniki/ deklaracje w jednym folderze i będzie można do nich wrócić).
3. Nie podpisywać osobiście deklaracji podatkowych, taką czynność powinno wykonać biuro rachunkowe (wtedy też bierze na siebie odpowiedzialność za prawidłowe, rzetelne wypełnienie deklaracji).
4. Nigdy nie podpisywać oświadczeń zwalniających biuro rachunkowe z odpowiedzialności np. klient potwierdza, że biuro rachunkowe wszystkie dokumenty zaksięgowało prawidłowo (skąd klient ma wiedzieć jak należy ująć dany wydatek lub sprzedaż, taka wiedzę posiada biuro i za to też pobiera wynagrodzenie).
5. Zawsze żądać żeby księgowa wskazana przez biuro uczestniczyła bezpośrednio w kontroli (klient nie musi posiadać wiedzy w zakresie podatków od tego ma księgową).
Jeśli twoje „ Biuro Rachunkowe „ wykonało chociaż jedną czynność z w/w punktów nie czekaj na problemy, które za chwile się pojawią. Zmień księgową!!!